pravda či pověra

11. února 2007 v 20:49 | Vemiii |  hmotnost

27 pověr a pravd o hubnutí

"Zaručených" rad, jak zvládnout boj s kilogramy, je moc, ale umíte se v nich orientovat? Ty, v nichž byste měla mít určitě jasno, jsme pro vás vybrali...

1. Muži musí jíst více než ženy
Pravda. Ženy potřebují "k životu" denně mnohem méně energie (7560 kJ) než muži (9240 kJ). Je to dáno rozdíly ve fungování jejich metabolismu.

pohar2. Kouřením se hubne
Omyl i pravda. Obézní jsou kuřáci i nekuřáci. Tabák má však neblahý vliv na látkovou výměnu. Proto přestanete-li kouřit, pocítíte větší hlad, a nebudete-li se po nějaký čas hlídat, přiberete.

3. Více tekutin znamená snazší hubnutí
Omyl. Voda pomáhá odplavit škodlivé látky z těla, nezaručí však méně kilogramů.

4. Jíst mezi hlavními jídly a svačinami vede k postupnému přibírání kilogramů
Pravda. Jíst málo, ale téměř neustále je velmi nebezpečné. Tělo nestíhá trávit a ukládá si více zásob "na horší časy". Svačiny mezi hlavními jídly však nevynechávejte.

5. Po chlebu se tloustne
Omyl. S chlebem je to stejné jako s jiným jídlem - musíte jen kontrolovat jeho množství a vybírat ten nejlepší. Vyhněte se proto bílým druhům a jezte jen tmavé, pokud možno celozrnné. Obsahují vlákninu, která pomáhá trávení.

6. Pití vína při dietě vůbec nevadí.
Pravda. Neexistuje vůbec žádný důvod, proč byste si s přáteli nemohla dát sklenku vína - ovšem jen jednu denně. Právě tolik totiž prospívá lidskému organismu. Při redukci nadváhy je zakázaný pouze tvrdý alkohol.

modelka7. Kosmetické krémy na hubnutí zmenšují objem
Omyl, ale i pravda. Abyste docílila nějakých výsledků, měla byste pokožku krémem masírovat alespoň dva měsíce. Pokud ale neděláte nic jiného, určitě nezhubnete. Krémy pomáhají "rozbít" tukové buňky a zformovat konkrétní partie těla. Na druhou stranu je nutné přiznat, že jsou výrazem odhodlání zhubnout, a tedy jakýmsi prvním krokem k tomu, abyste nad kily navíc opravdu zvítězila.

8. Do 16 hodin lze jíst i tučná jídla
Pravda. Ale stejně byste s tuky měla zacházet velmi opatrně. Potřebují totiž hodně času k tomu, aby se vstřebaly. Dátel-li si tedy ve čtyři hodiny odpoledne pořádně tučnou večeři, stejně se část tuků uloží jako rezerva v těle.

9. Při hubnutí je třeba omezit množství masa nebo se mu úplně vyhnout
Omyl. Nikde jinde totiž nenajdete životčišnou bílkovinu, kterou potřebujete pro udržení zdravých kostí, svalů a tělních buněk. Maso tedy nezavrhujte, ale dávejte přednost grilovanému neba vařenému před smaženým.

Pomeranc10. Má se jíst hodně pomalu
Pravda. Snažte se vychutnat každé sousto. Když budete dobře kousat, jíst pomalu a v naprostém klidu, dáte žaludku potřebný čas, aby vyhodnotil, kolik potravy již přijal. V pravý čas tedy zjistíte, že jste již sytá, a nakonec sníte méně.

11. Při dietě je třeba volit jen mléčné výrobky bez tuku
Omyl. Energetický podíl polotučného a nízkotučného jogurtu nebo tvarohu je nepatrný. Klidně si tedy dopřejte to, co vám víc chutná. Bílkoviny v mléčných výrobcích jsou důležitější než tuk.

12. Cukry škodí štíhlé linii
Omyl. Samozřejmě, nesmí jich být moc, ale organismus je potřebuje. Navíc jsou dobře spalovány v noci, takže při večeři je prospěšnější dát si něco sladkého než tučného.

steakzlososa13. Ztracená kila každý stejně dříve nebo později nabere zpátky
Pravda i omyl. Velmi záleží na dietě, kterou jste si vybrala. Je-li v ní mnohé zakázáno, bude návrat k běžné stravě určitě delší a složitější. Je dokonce pravděpodobné, že nějaké to kilo zpátky naberete. Začnete-li ale jíst hned všechno, ztloustnete určitě.

14. Snídat je možné vlastně cokoliv
Omyl. První ranní jídlo má být sice vydatné, ale neznamená to, že si můžete dát tři koblihy a zapít je kakaem. Snídaně by měla být vyvážená a povzbuzující, nikoli příliš tučná či sladká. Vhodný je celozrnný chléb, trochu šunky nebo sýra, mléčný výrobek a kus ovoce.

15. V zimě se jí více než v létě
Pravda. V horku se nemusí tělo snažit zahřát, a potřebuje tedy spalovat mnohem méně energie. To se samozřejmě projevuje menší chutí k jídlu.

kotletynahoubach16. Nesolit znamená lépe hubnout
Omyl. Bez soli tělo nedokáže udržet vodu důležitou například pro správný krevní oběh a dehydratuje. Trpíte pak zbytečnými bolestmi hlavy a mohou přijít i další, závažnější zdravotní komplikace. Tuk však z těla nemizí. Solit byste tedy měla, nic se ale nemá přehánět.

17. Náhlý pocit hladu naprosto spolehlivě zažene jedno jablko
Pravda i omyl. Při dietě je určitě třeba zvýšeného přísunu vitamínů a minerálů, ovšem bohužel ne u všech lidí dokáže právě jablko zahnat nepříjemné kručení v břiše. Naopak. Možná právě vy patříte k těm, ve kterých hlad ještě více povzbudí.

8. Hladovka je zaručená dieta
Omyl. Tělo nemá co trávit a ztrácí rychle energii. Stejně se dříve nebo později najíte, a to zřejmě více než jindy.

19. Do jídelníčku rozhodně patří rybí maso. Je totiž nejméně kalorické
Pravda, alespoň většinou. Hodně však záleží na druhu masa na způsobu přípravy. Ryba obsahuje jiné, tzv. zdravé tuky, a navíc je plná užitečných minerálů.

klum1020. Po salátech se hubne
Omyl, ale také pravda. Záleží totiž na tom, čím salát ochutíte. S jogurtovou zálivkou je skvělý, ovšem utopený v majonéze je spíše kalorickou bombou. Navíc přemíra zeleniny nadýmá.

21. Nikdo by neměl držet více než dvě diety za rok
Pravda. Ideální by dokonce byla jen jedna za celý život. Dieta by vás totiž měla naučit jednou provždy správně žít a vyváženě se stravovat.

22. Pro lepší ztrátu kilogramů je dobré vyřadit potraviny, které obsahují škrob
Omyl. Problém je spíš v sosech, kterými je zaléváte. Po těstovinách s omáčkou z rajčat nebo bramborách určitě nepřiberete, naopak jsou pro redukční režim vhodné.

23. Ženské tělo obsahuje více tuku než mužské
Pravda. Bohužel to tak matka příroda zařídila čistě z praktických důvodů - kvůli těhotenství. To totiž klade na váš organismus vysoké nároky a je dobré, máte-li nějaké rezervy.

24. Ananas umí spálit tuky.
Omyl. Ačkoli je velmi chutný, útlého pasu se s jeho pomocí nedočkáte. Podporuje sice trávení bílkovin, bohužel nikoli tuků a cukrů. Posiluje také činnost střev. Avšak nic jiného "zázračného" v ananasu nenajdete. Jako jiné ovoce obsahuje hodně cukru a je třeba ho jíst s mírou.

klum1425. Přejídat se je škodlivé. Vždy je třeba s jídlem skončit před pocitem nasycení.
Pravda. Je to jeden z osvědčených triků, jak si udržet pěknou postavu. Dalším je vypít a při jídle sklenici vody - budete se díky tomu cítit dříve sytá.

26. Vážit se častěji než jednou za týden je zbytečné a vyvolává deprese
Pravda. Dříve stejně nezhubnete, a navíc tělo reaguje na různé podněty, což může hmotnost zkreslit. Např. při menstruaci máte vždy o kilo nebo i kila víc. Vážit se dkokonce nemusíte vůbec, lepší je pozorovat, zda vás oblečení neškrtí či vám naopak není volné.

27. V těhotenství se jí za dva
Omyl. Miminku i mamince více prospívá zdravá a lehká strava. Velký nárůst váhy může způsobit problémy.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 martina martina | 26. března 2007 v 21:51 | Reagovat

no ja si myslim že každy by to měl skusit ktery ma na zakladce uš 60 nebo 70 kg protože moje mamka teda dietu nedrží ale važí 62 kg ale u nas jeden kluk važí 95 kg my jsme totiž museli v matematice směřit si pas a ještě kolik měříme a vážíme a

ja važím 39 a chodím do 6 ale myslim si že to je trošku moc

2 Bibi Bibi | 31. března 2007 v 15:14 | Reagovat

Váha záleží na výšce a ne na roku.

3 marty321 marty321 | E-mail | 16. prosince 2007 v 20:55 | Reagovat

jak zhubnout??....věčný problém lidstva..kukněte sem vy zoufalci: http://www.doplnky-vyzivy.cz/

4 marty321 marty321 | E-mail | Web | 21. ledna 2008 v 17:08 | Reagovat

klikněte na web a jste tam rychleji a pohodlněji

5 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 25. ledna 2009 v 19:52 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam tak pááá lidi:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama